40 jaar Landschapsbeheer Zeeland

Gepubliceerd op 11 juni 2023 om 12:34

Op zaterdag 10 juni vierde Stichting Landschapsbeheer Zeeland haar 40-jarig jubileum.

Het Jubileum Festival wat plaatsvond aan de Koning Willem III weg in Zaamslag was groot opgezet met een symposium, workshops, demonstraties, pop-up-podia en veel stands. Het was die dag prachtig weer om bijvoorbeeld naar het strand te gaan maar ondanks dat kozen vele honderden belangstellenden gelukkig toch voor een bezoek aan het Jubileum Festival.

Samen met de Agrarische Natuurvereniging Groene Oogst en Stichting Historische Gewassen Natuur(lijk) Zeeuws hebben we die dag 2 stands gevuld. De maquette van Patrick Snoeck  trok als vanouds veel bezoekers naar onze stand. We  gaven  uitleg over de doelstellingen en werkwijze van de BSZ en wat de BSZ  kan betekenen voor eigenaren van agrarisch erfgoed. Er waren veel ontmoetingen met andere erfgoedorganisaties en Provinciale medewerkers, zowel ambtelijk als werkzaam in het veld. Een van onze adviseurs gaf een lezing.

We kunnen terugkijken op een  geslaagde dag met veel contacten die (opnieuw) werden gelegd, waaronder ook met hopelijk nieuwe donateurs.