Klik op bovenstaande link voor website

Agriwiki

Agriwiki is er voor iedereen die zich interesseert en inzet voor het behoud van historische boerderijen en erven. De website wordt gemaakt door en voor mensen zoals u: bewoners/gebruikers van boerderijen, boerderijdeskundigen en buitenmensen. Het ultieme doel is om zo veel mogelijk informatie over agrarisch erfgoed bijeen te brengen. Kortom: voel u vrij om rond te kijken en kennis op te doen. Wilt u ook onderdelen toevoegen of verbeteren dan kunt u een account aanvragen.

Agriwiki wordt u aangeboden door de Nederlandse boerderijenstichtingen verzameld in de Stichting Agrarisch Erfgoed Nederland.

Niet minder dan gemiddeld 180 unieke bezoeken per dag! Dat is wat Agriwiki trekt aan dagelijks verkeer. Vast mensen die bezig zijn met het opknappen of restaureren van hun boerderij, of die op het punt staan een boerderij te kopen en meer willen weten, of die geïnteresseerd zijn in de bouwkundige aspecten van hun huis, of in de historie, en zo meer.

Agriwiki doet het goed als bron van kennis en dan is het logisch dat ze wil groeien. Méér lemma’s opnemen, méér onderwerpen beschrijven, méér dwarsverbanden met externe bronnen, beter toegankelijk, méér en beter beeldmateriaal. Het op de wiki-methode gebaseerde systeem leent zich ertoe, niet alleen om geraadpleegd te worden, maar zeker ook om aangevuld te worden.

Help ons groeien! Lever inhoudelijke bijdragen. Becommentarieer wat er nu al is opgenomen en vul het aan waar nodig. Vraag een account aan en doe mee…

Bezoek nu AGRIWIKI