Erftrofee 2023

De Erftrofee 2023 werd door de Boerderijenstichting Zeeland uitgereikt op Hof Olmenstein aan de familie de Voogd. Arianne, haar man Jan-Willem en dochter Linde zijn de stuwende krachten achter Hof Olmenstein. Zij zijn erin geslaagd om van een traditioneel agrarisch bedrijf te komen tot het huidige bruisende Hof Olmenstein. Er is nog steeds een serieuze  landbouwtak, maar zowel de grote schuur als het vernieuwde wagenhuis en de bakkeet zijn omgetoverd tot mooie ruimtes waarin Bed and Breakfast mogelijk zijn gemaakt. Ook vergaderen is een optie en er is een theetuin. Daarnaast bieden zij ook een vorm van dagbesteding aan voor een groep cliënten van het Gors.

Erftrofee 2018

Boerderij d'Inlaeghe van Arianne Koster en Dick Schipper in Waterlandkerkje heeft de Zeeuwse Erftrofee 2018 gewonnen.

Erftrofee 2017

Op zaterdag 18 november was het dan zover! De Zeeuwse Erftrofee 2017 werd uitgereikt! Een bijzonder gebeuren. Niet alleen omdat op dit de eerste keer was dat de prijs werd toegekend volgens de nieuwe formule, maar ook omdat de prijs terechtkwam bij twee mensen die deze dik verdienden, namelijk Peter en Amanda Hoogenboom, wonende op Hofstede Welland in Noordwelle. De Zeeuwse Erftrofee  2017 was een experiment. Of dit experiment ook geslaagd is? Dat zou je eigenlijk aan de winnaars moeten vragen, dus aan Peter en Amanda. Maar ik ga hierna toch even schetsen hoe ik zelf een en ander beleefd heb.