Excursie 2018 (Schouwen-Duiveland)

Gepubliceerd op 15 augustus 2018 om 19:28

Op donderdagmiddag 7 juni 2018 werden we ontvangen met koffie/thee en een bolus door Ria Geluk in het watersnoodmuseum in Ouwerkerk. Daar wist zij ons te boeien met verhalen over water, de watersnoodramp in 1953 en de Deltawerken. Helaas was er niet veel tijd aangezien een rondrit over Schouwen-Duiveland het doel was. Met een volle bus maakten we de toer, onderweg geïnformeerd en geanimeerd door Roel van de Wekken en Wim de Vrieze over zowat alles wat we tegenkwamen.

De eerste stop vond plaats in Zierikzee waar we een stadsboerderij mochten bezichtigen waar tegenwoordig een woningstoffeerderij in is gevestigd met behoud van de oorspronkelijke schuur en veel originele kenmerken in het zicht.

Langs de zuidkant van Schouwen, naar de kop en vervolgens een tussenstop bij De drie Wilgen in Ellemeet, een fraai gerestaureerde boerderij met zeer gastvrije eigenaren die ons de gelegenheid boden overal rond te kijken.

Ook aan de innerlijke mens was gedacht en in Molen De Lelie in Scharendijke werden we getrakteerd op heerlijke appelgebak met een drankje erbij en ook de mogelijkheid om in de molen te kijken.

De rondrit zette zich voort over de noordkant van Schouwen om te eindigen bij het watersnoodmuseum. Voldaan en met veel nieuwe kennis keerde iedereen weer huiswaarts na deze geslaagde middag.