Excursie 2017 (Noord-Beveland)

Gepubliceerd op 15 mei 2017 om 19:19

Donateurs excursie 2017

Ook dit jaar was er weer veel animo voor deze activiteit. Met een volle bus en een volgauto werd een mooie route gereden door Noord-Beveland. Eerst was er een hartelijke ontvangst in de schuur van Land- en Zeezicht van de familie de Koning in Kamperland. Kees de Koning wist ons te boeien met een verhaal over het bedrijf en de restauratie van de schuur. Deze is na een verbouwing in geschikt voor verhuur aan groepen en met deze functieverandering voorlopig behouden voor de toekomst. Onderweg werd het gezelschap geanimeerd door Gerard Smallegange en Josje de Koning waarbij veel kennis over de polders en de boerderijen werd gedeeld. Gelukkig waren alle deelnemers ver boven de achttien jaar, want ook een pikante verhaal ontbrak niet. Met behulp van een uitgereikt kaartjes konden we ons goed oriënteren. We toerden langs boerderijen met de namen: De Korenschoof, Steenhoven, Antoinette hoeve en Katshuis. Bij Veldzicht nabij Kats hielden we halt en mochten we het moois van dichtbij bekijken na een enthousiast verhaal van de bewoonster. Aan het eind van de rit wachtte nog een versnapering bij de Korenbeurs op het terrein van landgoed Rijckholt. En terug op Land- en Zeezicht was er nog een borrel om na te praten.