Boerderijen zijn de parels in het Zeeuwse landschap. Blijven ze bestaan?

Boerderijenregisseur

Onze Boerderijregisseur geeft voor eigenaren van cultuurhistorisch waardevolle boerderijen adviezen (eerste is gratis) bij het maken van plannen voor behoud en doorontwikkeling.

Wat doen wij?

We wisselen kennis uit door middel van cursussen, bijeenkomsten en publicaties. We bemiddelen bij het aanvragen van subsidies en bij het plannen van projecten.

Donateur worden

Donateurs zijn heel belangrijk voor ons om onze doelstellingen te kunnen realiseren! Voor donateurs organiseren we jaarlijks een excursie langs interessante cultuurhistorische erven.

"De Zeeuwse Boerderij is een onmisbaar element in het landschap. Het is hoe wij onze omgeving kennen en vertrouwd mee zijn geraakt.

Het laatste nieuws

Presentatie heemkundige kring

Levien de Putter (Boerderijenregisseur) verzorgde in de St. Maartenskerk in Baarland voor leden van de Heemkundige Kring en overige belangstellenden een lezing over de veranderingen in het Bevelandse landschap.

Zeeuwse Erftrofee 2023

De Erftrofee 2023 werd door de Boerderijenstichting Zeeland uitgereikt op Hof Olmenstein aan de familie de Voogd. Arianne, haar man Jan-Willem en dochter Linde zijn de stuwende krachten achter Hof Olmenstein. Zij zijn erin geslaagd om van een traditioneel agrarisch bedrijf te komen tot het huidige bruisende Hof Olmenstein. Er is nog steeds een serieuze  landbouwtak, maar zowel de grote schuur als het vernieuwde wagenhuis en de bakkeet zijn omgetoverd tot mooie ruimtes waarin Bed and Breakfast mogelijk zijn gemaakt. Ook vergaderen is een optie en er is een theetuin. Daarnaast bieden zij ook een vorm van dagbesteding aan voor een groep cliënten van het Gors.