Schilderijen Kees van de Burght tentoongesteld

Kees van de Burght was een schilder uit Vlissingen die sinds zijn vroege jeugd de oude Walcherse boerderijen in zijn hart gesloten had. Een deel van zijn oeuvre heeft hij gewijd aan het in beeld brengen van die historische hoeves. En dan wel in de staat waarin ze verkeerden, net vòòr de rampzalige inundatie tijdens de 2e wereldoorlog. De schilder heeft na zijn dood die schilderijen geschonken aan de Boerderijenstichting Zeeland. Sinds enkele jaren worden de schilderijen door de stichting steeds op andere plaatsen geëxposeerd. Momenteel zijn ze te zien in het restaurant, de theeschenkerij van boerderij/camping St. Anthonijshoek, Vlissingsestraat 3, 4371 RA Koudekerke.

Als u geïnteresseerd bent in deze schilderijen, kunt u tijdens de openingstijden van de Theeschenkerij St. Anthonijshoek een kijkje komen nemen. Als aandenken kunt u dan ook een mapje ansichtkaarten kopen van de schilderijen.

Opening theeschenkerij:

Voor passanten is de theeschenkerij geopend van 15 april t/m 30 september. Geopend op maandag, woensdag vrijdag en zaterdag 10.30 u – 17.30 u (keuken om 17.00 uur gesloten).