Werkwijze

De Boerderijenstichting Zeeland kan eigenaren en bewoners van boerderijen voorlichting geven over het verkrijgen van subsidie. Ook is het mogelijk om een plankostenberekening te laten maken voor onderhoud of restauratie van gebouwen en erf. Zelf voert de Boerderijenstichting geen plannen uit, maar verwijst naar architecten en aannemers die eerder blijk gegeven hebben van hun vakbekwaamheid. Via lezingen, bijeenkomsten, projecten, voorlichting en publicaties wil de Boerderijenstichting streven naar meer bewustzijn van de culturele waarden van dit erfgoed.

Door het werken met regionale bestuursleden blijft de Boerderijenstichting op de hoogte van de ontwikkelingen in de hele provincie. De regionale bestuursleden zijn aanspreekbaar in het betreffende gebied. Verder beschikt de Boerderijenstichting over een aantal adviseurs, waaronder een bouwkundig adviseur waarop voor een eerste oriënterende bespreking een beroep gedaan kan worden.

De bestuursleden en adviseurs kunt u bereiken via het centrale adres op de contactpagina. Daar kunt u ook direct een vraag stellen aan de stichting.

Regio Bestuurslid
Tholen- St. Philipsland Dhr. J.L. van Gorsel